tel.: +48 664 983 697

e-mail: oliwia.koman@gmail.com

tel.: +48 664 983 697

e-mail: oliwia.koman@gmail.com

Part II of triptych
in serie Escape from the city

intaglio, 70cm x 100cm. 700 zł

  1. pl
  2. en
  1. pl
  2. en

About technique
 

Intaglio is old, printmaking technique.
First, I polish my matrix, which is a metal plate. On a clean, degreased plate I put on
the varnish layer. Then, I draw my linear illustration by using a metal point. When it is ready it is necessary to etch it in nitric acid. The next step i aquatint techniqie, which
I use to make shadows and tints of grey. 
When I decide the matrix is finished, I rub in the ink in order to print under the press.

Art

Below you can find some of my works, made in Intaglio technique. If you would like to buy some, let me know in private message.

O technice

Postaram się w przystępny sposób wytłumaczyć  w jaki sposób wykonuję swoje prace. Intaglio to techniki wklęsłodrukowe. Moją matrycą jest blacha cynkowa, którą na wstępie trzeba dokładnie wypolerować oraz sfazować brzegi (aby przy odbijaniu nie porwała papieru i nie zniszczyła filcu). Na początku pracuję w technice akwaforty, aby zaznaczyć krawędzie i najważniejsze elementy. Nakładam warstwę werniksu na odtłuszczoną blachę. Następnie delikatnie ściągam werniks za pomocą igły (wykonuję rysunek, stawiam linie); wkładam do rozcieńczonego kwasu azotowego i trawię. Kolejnym etapem jest technika akwatinty, która umożliwia wydobycie cieni i tonów w grafice (zabawa światłem i cieniem). Początkowo nakładam kalafonię (sproszkowaną żywicę), którą zapiekam na blasze pod palnikiem. Tak przygotowana blacha jest gotowa, by ją ponownie wytrawić. Im dłużej trzymam matrycę w kwasie, tym ciemniejsze będą elementy. Dlatego ważne jest, by zatrzymać działanie kwasu w przypadku płaszczyzn, które mają mieć jaśniejszy odcień. Muszę w takim przypadku pokryć część blachy substancją kwasoodporną (np. asfaltem), dzięki czemu elementy zamalowane przestaną się trawić i pozostaną w odpowiednim odcieniu. Gdy podejmę decyzję o skończonej pracy nad matrycą, przystępuję do odbijania grafiki. Ważnym elementem jest tutaj właściwy papier. Ja wybieram niemieckie papiery graficzne typu Hahnemühle czy Zerkall. Aby blacha dobrze odbiła się na papierze, musi on być odpowiednio namoczony i nawilżony. W czasie gdy papier leży w wodzie,  zabieram się do nakładania farby na matrycę. Cały proces wcierania farby wykonują wykrochmaloną gazą, aby odpowiednio pokryć blachę. Następnie na prasie układam moją matrycę, a na nią papier. Pod ogromnym naciskiem matryca odbija się na papierze i tak powstaje grafika, która można powielać. ;-)

Sztuka

Zachęcam do zapoznania się z moimi grafikami. Jeżeli wpadło Ci coś w oko, zapraszam do kontaktu! Przeczytaj również o technice, w której wykonuję swoje prace (na dole strony)

Sea view
intaglio, about 30cm x 25cm, 120 zł

 

N°4

in serie Escape from the city, intaglio, 100cm x 70cm. 
700 zł

Sea view
intaglio


120 zł

N°4 in serie Escape from the city

intaglio, 100 cm x 70 cm

700 zł

Concrete

intaglio, 60cm x 40cm.

Forest

intaglio, 70cm x 30cm.

Solids and shadows

in serie About the space, intaglio, 100cm x 70cm.
 

N°3

in serie Escape from the city, intaglio, 100cm x 70cm. 
450 zł

N°2

in serie Escape from the city, intaglio, 100cm x 70cm. 
450 zł

N1 z serii Ucieczka z miasta

intaglio, 100cm x 70cm.

N°1

in serie Escape from the city, intaglio, 100cm x 70cm. 
450 zł

N°2

in serie Anonymity, intaglio, 100cm x 70cm. 700 zł

N°1

in serie Anonymity, intaglio, 100cm x 70cm. 700 zł

Part III of triptych

in serie Escape from the city, intaglio, 70cm x 100cm. 
700 zł

Część II tryptyku

z serii Ucieczka z miasta, intaglio, 70cm x 100cm.

Part II of triptych

in serie Escape from the city, intaglio, 70cm x 100cm. 
700 zł

Część I tryptyku

z serii Ucieczka z miasta, intaglio, 70cm x 100cm.

Part I of triptych

in serie Escape from the city, intaglio, 70cm x 100cm.
700 zł

Part I od triptych in serie Escape from the city
intaglio, 70 cm x 100 cm 700 zł

 

N°1 in serie Anonymity

intaglio, 100 cm x 70 cm

700 zł

 

Part II od triptych

in serie Escape from the city

intaglio, 70 cm x 100 cm

700 zł

 

Part III od triptych

in serie Escape from the city

intaglio, 70 cm x 100 cm

700 zł

 

Part I od triptych

in serie Escape from the city

intaglio, 70 cm x 100 cm

700 zł

 

 

N°2 in serie Anonymity

intaglio, 100 cm x 70 cm

700 zł

 

Solids and shadows in serie About the space 

intaglio, 100 cm x 70 cm
 

N°3 in serie Escape from the city

intaglio, 100 cm x 70 cm

450 zł

 

N°2 in serie Escape from the city

intaglio, 100 cm x 70 cm

450 zł

 

 

N°1 in serie Escape from the city

intaglio, 100 cm x 70 cm

450 zł

 

Concrete

intaglio, 100 cm x 70 cm

 

Forest

intaglio, 60 cm x 30 cm

 

Art

Below you can find some of my works, made in Intaglio technique. If you would like to buy some, let me know in private message.


About technique

Intaglio is old, printmaking technique. First, I polish my matrix, which is a metal plate. On a clean, degreased plate I put on the varnish layer. Then, I draw my linear illustration by using a metal point. When it is ready it is necessary to etch it in nitric acid. The next step i aquatint techniqie, which I use to make shadows and tints of grey. When I decide the matrix is finished, I rub in the ink in order to print under the press.